7 Nisan 2014 Pazartesi

KAKAOLU PAPATYA UN KURABİYESİ




                 Her gün bir yazı ekleyeceğim dememin üstünden bile neredeyse tam on gün geçmiş ;) Ben böyleyim işte, aceleci, heyecanlı ama unutkan. Aslında bu geçen zaman içinde güzel şeyler yaptım ancak laptop arızası, çocukların koşturması felan derken mutlaka bir şeyleri unutuyorum. Bir de şu f klavye meselesi var elbette. Okuldayken sağolsun bilgisayar öğretmenimiz bize f klavye öğretti. Şimdiki bilgisayarlar ise Q klavye olarak hazırlanıyor ve ben bir türlü yazamıyorum. Bilgisayarın ayarını değiştirince evdekiler mızıldanıyor :) Her neyse, bu geçen zaman içinde yaptığım güzel lezzetlerden biri bu. Aslında yapalı uzun süre oluyor ancak ben ancak yazıya girebiliyorum.
                          Bu tarifi çok seviyorum ben. Çok eskiden sık sık yapardık ablamlarla. Tarif bilindik ama bu şekil bizim çocukluğumuza dayanıyor. Zaten fotoğrafını ilk facebook da paylaştığım zaman hemen kardeşim aradı beni ;) Abla çok özledim ben bu kurabiyeyi diye :)

Tabi istediğiniz şekillerde yapabilirsiniz siz ancak bunun o yapraklarını koparıp koparıp yemek çok daha keyifli oluyor.

Malzemeler: 

  • 250 gr ( Bir paket) yumuşak margarin
  • Yarım kahve fincanı sıvıyağ
  • 6 kaşık pudra şekeri
  • Bir paket vanilya
  • 4 kaşık nişasta
  • aldığı kadar un
bir paket (minik olanlardan) veya yarım su bardağı kadar.

Yapılışı:


  • Kakao ve un hariç tüm malzemeleri iyice karıştırın. Margarinin iyice ezilmiş olması gerekiyor.
  • Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyerek tüm karışımı yoğurun. Un birden fazla miktarda eklenirse hamur sert oluyor ve şekil vermek zorlaşıyor.
  • Ununu ekleyerek çok iyi yoğurduğumuz hamur yumuşak kıvama gelince hamurun yarısını ayırıp kalan yarısına kakaoyu ekleyin. Bu aşamada kakaolu bölüme bir kaç damla sıvıyağ damlatırsanız hamuru yavarlamak çok daha kolay oluyor çünkü kakaoyu kattıktan sonra hamur biraz kurulaşabiliyor.
  • Şekil verme aşaması artık size kalmış, dilediğiniz şekli verebilirsiniz kurabiyeniz için.
  • Son olarak 180 derecelik ısıya ayarlanmış fırında kurabiyeler hafif sertleşene kadar pişiriyorsunuz. Yaklaşık 20 dk yeterli oluyor. Fırını kapattıktan sonra kurabiyeler yumuşak olabilir fakat bekledikçe sertleşiyor kurabiyeler. Asla pembeleşmeden fırından çıkarmanız gerekiyor.
  • Ve siz de bu papatya şeklini verdiyseniz eğer iyice soğumadan kesinlikle tepsiden almayı denemeyin çünkü o yapraklar patır patır ayrılabiliyor benden söylemesi :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...