26 Nisan 2014 Cumartesi

Mahlepli Tuzlu Kurabiye



           Bloğa yazı yazmak yine zor gelmeye başladı bu aralar, her zaman düzenli olarak yazabiliyormuşum gibi :) Aslında düzenli olarak yeni şeyler yapıyorum ancak çocuklarla uğraşmak her gün daha da zorlaşıyor benim için. En basitinden uyumayı, yemeyi ve oturmayı asla sevmeyen bir oğlum var ve bu bile tek başına beni bitirmeye yetiyor, kızımı söylemiyorum bile. Çılgın ergenim ben oleey :)) diye bütün gün dans eden ve ayna karşısında saçlarını tarayan bir yeni ergen adayı Ceren'im var ve ben bu ikisinin arasında bazen adımı bile unutabiliyorum inanın abartmıyorum.
           İşte bu ikisi için, bu iki yemek sevmeyen ama böyle atıştırmalık şeylere bayılan canavarlar için (canlarım için :)) aradığım bir tarifti bu ancak ben küçük bir ilçede yaşıyorum ve her malzeme her an bulunamayabiliyor burada, o yüzden bir hafta sonu tesadüfen alışveriş sırasında mahleple karşılaşınca hemen aldım ve ne zamandır denemek istediğim bu kurabiyeleri yapabildim.
         Mahlep için şunu söyleyebilirim, kokusu sadece  mutfağınızı,  evinizi değil tüm apartmanı ele geçiriyor ve inanılmaz güzel bir lezzet veriyor. Ben bayıldım, tarifte biraz kararsızlık yaşadık komşularımla beraber :) tatlımı, tuzlumu diye ısırıp ısırıp karar vermeye çalıştık Tuba ve Şenay ile. En sonunda da şeker miktarının biraz azaltılmasıyla gerçekten tuzlu bir kurabiye olabileceğine karar verdik. Gerisi sizin damak zevkinize kalmış. Ben tarifi Müge'nin sayfasından aldım. Annesine ait bir tarifmiş, denenmiştir ve kesinlikle tavsiye edilir :)


Malzemeler: 
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı erimiş margarin ( Ben kolaylık olsun diye bir paket yumuşak margarin ile yarım su bardağı sıvıyağ kullandım)
  • 1 su bardağı süt
  • 6 tatlı kaşığı pudra şekeri ( işte tarifin burasında emin olamadım çünkü kurabiyede şeker tadı hafif baskındı, tuzlu kurabiye isteyenler için ölçüyü 4 tatlı kaşığı olarak ayarlamalarını öneririm)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1,5 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 - 4,5 su bardağı kadar un


Yapılışı:

Tüm malzemeleri karıştırıp, unu azar azar ekleyerek yumuşak bir hamur elde edin. Hamuru yaklaşık 15 - 20 dk buzdolabında dinlendirin. Bekleyen hamura dilediğiniz şekli verin, üzerine yumurta sarısı sürün, susam ve çörek otu ile süsleyip 180 derece ısıtılmış fırında üzeri kızarana kadar pişirin. 

Kurabiye yaklaşık 4-5 güne kadar hiç bayatlamıyor ve bu tariften oldukça fazla sayıda kurabiye çıkıyor. Acil durumlar için önceden yapıp saklayabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...